2011. július 12., kedd

Második nap

Ma sem volt hidegebb... :)
Fényképes beszámoló következik:
Reggeli bemelegítés: skarabeusz fogó. (találtam az elnevezést, de nem volt hozzá leírás. De drámatanár nemijed meg, kitalál a címhez egy játékot) :) Tehát van a skarabeusz: áll egy gyerekből négykézláb, és egy másikból, aki a hátán kapaszkodik. Ők a fogó. Csak az alsó gyerek kezével lehet elfogni a bogárkákat, akik négykézláb másznak. Amint elkapta őket a skarabeusz, hátukra fordulva kapálóznak. Vicces volt. Én különösen élveztem - a fényképező mögül.


A másik bemelegítőgyakorlat karakterépítés volt. Három csoportban három képen lévő személyről (illetve 4ről, mert az egyiken egy pár volt) kellett kitalálni, ki ő, milyen mozdulat jellemzi, mi előzi meg és követi ezt a megörökített pillanatot, illetve erről egy naplóbejegyzés készítése. /köszönet az ötletért Ritusnak, az okos füzetből/
Naaagyon jók lettek, mutatom a képeket is, ami alapján dolgoztak:
Az első egy fiatal lány, aki a szedett virágokat a fáraónak ajándkozza, aki ezért mesésen megjutalmazza.



A második egy földműves; vizet húz öntözéshez. Hirtelen megjelennek az adószedők, és a pénzét követelik.


A harmadik pedig a fáraó és neje, akik egy alattvalótól halat kapnak, a fárané boldogan kínálja, de a fáraó elhárítja, mert múltkor is majdnem megfulladt egy szálkától.


Tízórai után az egyiptomi teremtéstörténet részleteit átböngészve kellet kreatív tervet kieszelniük arra, hogyan lehetne megvalósítani egy kiállításon ezt a történetet. Elmondom, mi történne a múzeumban szerintük:
A látogatók belépnek egy teljesen sötét terembe, ahol csak vízcsobogás hallatszik. Lassan homályos derengés kezdődik, majd megpillantjuk a lótuszt a vizen, amelynek nyíló szirmai közt megszületik a napgyermek. Amint kinyitja a szemét, a teremben vakító világosság lesz.
Ebből a világosságból, a Napból egy óriási vízcsepp (Tefnut a nedvesség istennője) indul el, és erős szél is támad (Su, alég istene), amint összekeverednek, lent megpillantjuk a földet(terepasztal) és fölötte a csillagos eget. (Melyek e két elem gyermekei).
Egy másik helységbe érünk, ahol egy földgöm függ középen. Beszállunk a Napbárkába, és eljutunk a horizontig. Útközben meg kell keresnünk két istenszobrot. Ha sikerül, át szállhatunk a másik bárkába, ami a Föld másik oldalán halad. Itt pedig képeket kell csoportosítanunk: növényeket, állatokat és szörnyeket.
Idemásolom az eredetit is, ugorjon, akit nem érdekel, de szerintem tanulságos:
AZ EGYIPTOMI TEREMTÉSTÖRTÉNET
Kezdetben nem volt sem ég, sem föld, sem élők, sem holtak nem voltak, az alkotó és romboló elemek is dermedt tétlenségben nyugodtak Nun isten örvénylő mélyén. Nun volt az őselem, az ősvíz formájában létező istenlény. Az ő alkotórészeiből keletkezett a mindenség. Az ősvíz tükrét sűrű sötétség borította, mert a fény szent forrása is Nun keblében pihent. És az istenek létrehozója, a hatalmas Nun megteremtette a napvilágot. Az ősvíz színén zsenge csíra bukkant elő, és hamarosan kecses, sok színben pompázó lótuszvirággá nőtt. A világ áttetsző, zárt kelyhéből sejtelmes fény derengett, szirmai lassan kibomlottak, és egy tündöklő gyermek bújt ki belőle. Nun életre keltette Nefertumot, a napgyermeket. Nefertum felnyitotta szemét, a sötétség eloszlott, s a világot beragyogta az éltető fény.
A virágbölcsőjéből kiemelkedő napgyermek körültekintett, s a végtelen vízen egy cseppnyi hely sem akadt, ahol lábát megvethette volna. Ekkor a mélyből előhívta az őshalmot. Kilépett a szilárd talajra, és megteremtette Maatot, a mindenség törvényét, az igazság istennőjét, a holtak szívének túlvilági bíráját. A napisten megpillantott egy karcsú, négyszögletes kőoszlopot, a Benbent, az obeliszk ősmintáját. Felkapaszkodott a csúcsára, körülnézett, és látta, hogy egyedül van. Heper, a felkelő nap ekkor bűvös hatást gyakorolt tulajdon szívére, és létrehozta Sut, a lég istenét, és Tefnutot, a nedvesség istennőjét. Su és Tefnut szerelméből született Geb, a föld és Nut, a mennybolt.

Majd következett még egy interaktív ötlet kidolgozása: egy csoportnak menükártyát kellett terveznie gazdagoknak és szegényeknek, egy másik egy piacot próbált bemutatni, a harmadik a divattal foglalkozott.
Itt a szépségszalon tervezése látható: lesz majd paróka próba, fürdés tejben, sminkelés, gyógynövény és kencebemutató.

A piacosok ötlete az volt, hogy a látogatók kvízkérdésekkel aranytallérokat szerezhetnek, mellyek -korabeli ruhát öltve- vásárolhatnak zöldséget, gyümölcsöt, kézműves termékeket egy valóban berendezett piacon e múzeum egy részében.

Ebéd után pedig a Mancala című tradicionális társasjáték szabályát tanultuk meg, és készítettünk is magunknak: tojástartóból, babbal. Eközben egyiptomi motívumos szalvétadekupázsolás is folyt kavicsra.





És köszönöm azoknak, akik végigolvasták ezt a mai beszámolót! :)

5 megjegyzés:

  1. Azta, ebbe a táborba szívesen beíratkoznék!!! Imádom az egyiptomi témakört, és szuperek a kis múzeumistáid!!!

    VálaszTörlés
  2. Az ilyen napok a legpompásabbak.A mancala vajon olyasmi játék mint a maya?

    VálaszTörlés
  3. jövőre csinálsz nekünk egy drámatábort! Okszi? puszillak!!!!

    VálaszTörlés
  4. Én is akarok ebbe a táborba résztvenni!!! :-))))
    Aranyosan írsz, üdítő! :-D

    VálaszTörlés
  5. Szenzációs! Ennyi élmény egy szorgalmi időszakra is elég a gyerekeknek, mert csodás, feledhetetlen, amit csináltok!:-)) Gratulálok!

    VálaszTörlés